Πανάκριβα πληρώνουν οι Έλληνες αμόλυβδη και πετρέλαιο θέρμανσης

7/1/2019 11:30    παρά την οικονομική ύφεση
Παρότι η Ελλάδα βίωσε μία σχεδόν δεκαετή οικονομική ύφεση, η οποία της κόστισε το 1/4 του ΑΕΠ της και στους Έλληνες πολίτες δραματική συρρίκνωση των εισοδημάτων τους, το κόστος ζωής έχει παραμείνει σε υψηλά επίπεδα.

Σημαντικό μέρος του προϋπολογισμού, τόσο των νοικοκυριών όσο και των επιχειρήσεων αποτελεί το ενεργειακό κόστος, το οποίο, όπως μαρτυρούν και τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εξακολουθεί να είναι δυσανάλογα υψηλό στην Ελλάδα, κυρίως λόγω της φορολογίας και της αισχροκέρδειας που καταγράφεται από αρκετούς φορείς στην αλυσίδα του εγχώριου ενεργειακού κλάδου.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορούν οι Έλληνες να "καρπωθούν" τα οφέλη από τη μεγάλη υποχώρηση των διεθνών πετρελαϊκών τιμών του τελευταίου τριμήνου. Οι τιμές στον "μαύρο χρυσό" το τελευταίο τρίμηνο του 2018 υποχώρησαν σε ποσοστό της τάξεως του 40%, ωστόσο στην Ελλάδα οι μειώσεις των καυσίμων ήταν συγκριτικά μικρότερες του αναμενόμενου. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, στο διάστημα 12 Οκτωβρίου 2018 έως 3 Ιανουαρίου 2019 η τιμή της αμόλυβδης υποχώρησε κατά μέσον όρο σε ποσοστό 11,44%, του diesel κίνησης κατά 9,31% και του πετρελαίου θέρμανσης κατά 12,4%.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Κομισιόν, στις 17 Δεκεμβρίου η Ελλάδα βρισκόταν στην τρίτη θέση της κατάταξης των τιμών της αμόλυβδης βενζίνης (με φόρους) μεταξύ όλων των κρατών- μελών της Ε.Ε. Μόνο στην Ιταλία και την Ολλανδία η αμόλυβδη βενζίνη κόστιζε ακριβότερα. Συγκεκριμένα στην Ελλάδα η μέση τιμή ήταν 1,51 ευρώ το λίτρο, με τις πρώτες δύο θέσεις να καταλαμβάνονται από την Ιταλία (1,52) και την Ολλανδία (1,516 ευρώ το λίτρο). Η εικόνα εμφανίζεται ελαφρώς καλύτερη στα πετρέλαια κίνησης και θέρμανσης όπου η χώρα μας βρίσκεται στην 7η θέση της ακρίβειας.

Ποσοστό περίπου 23,5% από αυτά που πληρώνει ο Έλληνας για την αμόλυβδη βενζίνη πηγαίνει στα διυλιστήρια, κάτι λιγότερο από 10% είναι το περιθώριο κέρδους των εταιρειών πετρελαιοειδών και των πρατηριούχων και το υπόλοιπο 67% είναι φόρος και συγκεκριμένα ο ΕΦΚ, ο ΦΠΑ 24%, η εισφορά του Ειδικού Λογαριασμού Πετρελαιοειδών, το Ειδικό Τέλος Δικαιωμάτων Εκτέλεσης Εργασιών και το Ανταποδοτικό τέλος υπέρ της ΡΑΕ.


Έθνος

Επόμενο Προηγούμενο
 

Κοτόπιτα νηστίσιμη έχετε;

Κοτόπιτα νηστίσιμη έχετε;

12:00 18/4/2025

Οκέι

Εφημερεύοντα Φαρμακεία την Μ. Παρασκευή στην Καλαμαριά

Εφημερεύοντα Φαρμακεία την Μ. Παρασκευή στην Καλαμαριά

09:00 18/4/2025

Μ. Παρασκευή 18/4

Παιδικό Θέατρο: Pinocchio & Friends στη Θεσσαλονίκη- Κινηματοθέατρο Κολοσσαίον

Παιδικό Θέατρο: Pinocchio & Friends στη Θεσσαλονίκη- Κινηματοθέατρο Κολοσσαίον

20:59 17/4/2025

Κυριακή 27/4

Η καλύτερη ηλικία

Η καλύτερη ηλικία

19:04 17/4/2025

Δεν είναι

Διευρυμένη σύσκεψη για την εκπόνηση του πολυετούς Επιχειρησιακού Προγράμματος του Δήμου Καλαμαριάς

Διευρυμένη σύσκεψη για την εκπόνηση του πολυετούς Επιχειρησιακού Προγράμματος του Δήμου Καλαμαριάς

11:18 17/4/2025

Η εκπόνηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος του Δήμου Καλαμαριάς

Φέρσου στον εαυτό σου

Φέρσου στον εαυτό σου

11:00 17/4/2025

Καλύτερος

Εφημερεύοντα Φαρμακεία την Μ. Πέμπτη στην Καλαμαριά

Εφημερεύοντα Φαρμακεία την Μ. Πέμπτη στην Καλαμαριά

09:00 17/4/2025

Μ. Πέμπτη 17/4

Αλλαγή ωραρίου των ΚΕΠ του Δήμου Καλαμαριάς την Μ. Πέμπτη

Αλλαγή ωραρίου των ΚΕΠ του Δήμου Καλαμαριάς την Μ. Πέμπτη

20:19 16/4/2025

Μ. Πέμπτη 17/4

Σε χασάπικο πήρα;

Σε χασάπικο πήρα;

18:53 16/4/2025

Μάλιστα

Η «Καλαμαριά προτεραιότητα του πρωθυπουργού»

Η «Καλαμαριά προτεραιότητα του πρωθυπουργού»

18:18 16/4/2025

Δεσμεύσεις της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την Πόντου και την άμεση λειτουργία του Μετρό στην Καλαμαριά

Κλασικά Έπιπλα