Τι αλλάζει για τους συνδρομητές κινητής και σταθερής τηλεφωνίας

2/10/2018 18:36    Αλλαγές έφερε ο Οκτώβρης
Αλλαγές έφερε ο Οκτώβρης στις υποχρεώσεις των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών σε τηλεφωνία και Διαδίκτυο.

Από χθες τέθηκε σε ισχύ το δεύτερο στάδιο των ρυθμίσεων που προβλέπονται στον Κανονισμό Γενικών Αδειών της ΕΕΤΤ, ο οποίος είχε δημοσιευθεί τον Δεκέμβριο του 2017.

Οι σημαντικότερες υποχρεώσεις που επιβάλλονται με το δεύτερο στάδιο ρυθμίσεων, μεταξύ άλλων, συνοψίζονται στα ακόλουθα θέματα:

Μεγαλύτερη διαφάνεια ως προς τους συμβατικούς όρους: Στην πρώτη σελίδα της σύμβασης πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια, η ημερομηνία υπογραφής, η τελική τιμή χρέωσης του παγίου και οι υπηρεσίες που περιλαμβάνονται σε αυτό, το ύψος τυχόν επιδότησης και η απόσβεσή της, καθώς και τυχόν τέλος για διακοπή/καταγγελία σύμβασης ορισμένου χρόνου.

Επίσης, πρέπει να παρέχονται στον συνδρομητή δυνατότητες, όπως η άμεση ενεργοποίηση της σύνδεσης, ο καθορισμός ανώτατου ορίου χρέωσης για την ενεργοποίηση φραγής εξερχομένων, η εξαίρεση του αριθμού από τηλεφωνικούς καταλόγους.

Μεγαλύτερη προθεσμία για καταγγελία σύμβασης: Αυξάνεται η προθεσμία για την καταγγελία σύμβασης ορισμένου/αορίστου χρόνου αζημίως, σε περίπτωση μονομερούς τροποποίησης των συμβατικών όρων ή των τιμολογίων από τον πάροχο.

Ενημέρωση για υπέρβαση ορίου κατανάλωσης προγραμμάτων κινητής τηλεφωνίας: Ο συνδρομητής κινητής τηλεφωνίας ενημερώνεται υποχρεωτικά, όταν υπερβαίνει το 80% των λεπτών ομιλίας/SMS/MB του προγράμματός ή πακέτου προπληρωμένων υπηρεσιών. Ειδικά, για τα MB ενημερώνεται επίσης, υποχρεωτικά, και όταν καταναλώσει το 100% του όγκου.

Αυτόματη πίστωση λογαριασμού για βλάβες: Εφόσον η βλάβη υπερβαίνει τις δύο εργάσιμες ημέρες από την ημέρα δήλωσής της, πρέπει να πιστώνεται αυτόματα και εντός τετραμήνου στον λογαριασμό του συνδρομητή, το τμήμα του παγίου που αντιστοιχεί στη χρονική περίοδο διακοπής των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Δωρεάν γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών από οποιοδήποτε δίκτυο: Σε περίπτωση βλάβης, ο συνδρομητής μπορεί να καλεί, χωρίς χρέωση, από όλα τα δίκτυα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας τη γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών που διαθέτει ο πάροχος.

Μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο υποβολής καταγγελίας σύμβασης: Ο συνδρομητής μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση, είτε στα καταστήματα του παρόχου, είτε με αποστολή επιστολής/τηλεομοιοτυπίας ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η παροχή υπηρεσιών πρέπει να διακόπτεται εντός δύο εργάσιμων ημερών για την κινητή τηλεφωνία και οχτώ για τη σταθερή (εκτός εάν ο καταναλωτής έχει ζητήσει συγκεκριμένη ημερομηνία).

Απαγόρευση επιβολής τέλους διακοπής/ανανέωσης σύμβασης: Ο πάροχος δεν επιτρέπεται να επιβάλει τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας είτε σύμβασης αορίστου χρόνου είτε σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας. Επίσης, απαγορεύεται να επιβάλει τέλος ανανέωσης για νέα σύμβασης ορισμένου χρόνου σε υφιστάμενο συνδρομητή με σύμβαση αορίστου χρόνου.

Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο στάδιο ρυθμίσεων, που έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή από τον Δεκέμβριο του 2017, με την έκδοση του Κανονισμού, περιλαμβάνει τα εξής:

Συμβάσεις ορισμένου χρόνου: Ο πάροχος δεν έχει δικαίωμα, στη διάρκεια του ορισμένου χρόνου της σύμβασης, να αυξάνει το πάγιο ή να μειώνει τον χρόνο ομιλίας/όγκο δεδομένων του προγράμματος υπηρεσιών.

Αποστολή λογαριασμών: Σε όλες τις νέες συμβάσεις, συμπεριλαμβανομένων και των ανανεώσεων υφιστάμενων συμβάσεων, ο συνδρομητής επιλέγει εξαρχής εάν επιθυμεί να λαμβάνει τον λογαριασμό σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή. Σε περίπτωση που ο συνδρομητής δεν επιλέξει και, εφόσον η σύνδεσή του περιλαμβάνει υπηρεσίες Διαδικτύου, ο λογαριασμός αποστέλλεται ηλεκτρονικά ή έντυπα κατ’ επιλογή του παρόχου. Ο συνδρομητής έχει τη δυνατότητα να αλλάζει οποιαδήποτε στιγμή τον τρόπο αποστολής του λογαριασμού.

Το επόμενο και τελικό στάδιο ρυθμίσεων αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή τέλος Δεκεμβρίου του 2018.


news

Επόμενο Προηγούμενο
 

ΠΟΝΤΟΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ -Πολυθεματική έκθεση

ΠΟΝΤΟΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ -Πολυθεματική έκθεση

12:05 11/5/2018

ΔΕΘ - περιπτερο 2

Καλαμαριά - Άρχισε η συλλογή ένδυσης και υπόδησης στην Τράπεζα Ιματισμού του Δήμου

Καλαμαριά - Άρχισε η συλλογή ένδυσης και υπόδησης στην Τράπεζα Ιματισμού του Δήμου

11:59 11/5/2018

κάθε Δευτέρα και Πέμπτη

Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Δήμου Καλαμαριάς: 11η διάλεξη «ΠΟΛΙΤΗΣ – ΠΟΛΗ – ΠΟΛΙΤΕΙΑ»

Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Δήμου Καλαμαριάς: 11η διάλεξη «ΠΟΛΙΤΗΣ – ΠΟΛΗ – ΠΟΛΙΤΕΙΑ»

11:06 11/5/2018

Η προσέλευση του κοινού είναι δωρεάν

Καλαμαριά - Εκδήλωση προληπτικού ελέγχου και ενημέρωσης για την οστεοπόρωση

Καλαμαριά - Εκδήλωση προληπτικού ελέγχου και ενημέρωσης για την οστεοπόρωση

10:55 11/5/2018

Η είσοδος για τις ομιλίες είναι ελεύθερη για όλους

Μεχρι πότε θα παραμείνουν χωρίς ρεύμα περιοχές της Θεσσαλονίκης

Μεχρι πότε θα παραμείνουν χωρίς ρεύμα περιοχές της Θεσσαλονίκης

10:01 11/5/2018

3 υποσταθμοί που έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές

Καλαμαριά: 3 άτομα με σύμβαση ορισμένου χρόνου, ζητά η ΔΕΤΕΚ

Καλαμαριά: 3 άτομα με σύμβαση ορισμένου χρόνου, ζητά η ΔΕΤΕΚ

09:28 11/5/2018

δειτε την ανακοίνωση

Άρχισαν οι εγγραφές βρεφών και νηπίων στους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς Καλαμαριάς

Άρχισαν οι εγγραφές βρεφών και νηπίων στους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς Καλαμαριάς

08:24 11/5/2018

για την περίοδο Σεπτέμβριος 2018 – Ιούλιος 2019

Καλαμαριά - Γίνε εθελοντής στις παιδικές βιβλιοθήκες

Καλαμαριά - Γίνε εθελοντής στις παιδικές βιβλιοθήκες

08:01 11/5/2018

Καλοκαιρινή Εκστρατεία Ανάγνωσης και Δημιουργικότητας

Αθλούμαι στην Καλαμαριά 2018 - Δείτε το πρόγραμμα

Αθλούμαι στην Καλαμαριά 2018 - Δείτε το πρόγραμμα

07:43 11/5/2018

Από 15/05 έως 24/09

Εκδήλωση για την γιορτή της Μητέρας ετοιμάζει το ΚΑΠΗ Καλαμαριάς

Εκδήλωση για την γιορτή της Μητέρας ετοιμάζει το ΚΑΠΗ Καλαμαριάς

07:34 11/5/2018

Η Είσοδος είναι ελεύθερη

Κλασικά Έπιπλα