Σπίρτζης: Ιδού τα αδιανόητα κέρδη των μετοχών του παλιου ΟΑΣΘ

14/9/2017 02:50    Ο υπουργός δημοσιοποίησε τα επίσημα οικονομικά στοιχεία
Βολές κατά του ιδιωτικού ΟΑΣΘ εξαπέλυσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε για τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη, κάνοντας λόγο για «λεόντεια συμφωνία» και «αδιανόητες αποδόσεις με εξασφαλισμένα κέρδη για τους μετόχους» του Οργανισμού.

Ο κ. Σπίρτζης δημοσιοποίησε τα επίσημα οικονομικά στοιχεία των ισολογισμών του ΟΑΣΘ από το 1990 έως και το 2016.
Όπως σημείωσε:

1) Από το 1990 μέχρι και το 2016 οι μέτοχοι πήραν επιχειρηματικό κέρδος € 324.454.000.

2) Στην ίδια περίοδο δηλαδή από το 1990 έως το 2016 η απολογιστική αντισταθμιστική καταβολή του κράτους δηλαδή η ζημία που κλήθηκε το κράτος να πληρώσει ανέρχονταν σε € 2.054.000.000.

Όλα αυτά, όπως τόνισε, προέκυπταν από τη συμφωνία του ιδιωτικοποιημένου ΟΑΣΘ με το κράτος και με την αρωγή της διαιτησίας. Η συμφωνία αυτή μπορεί να χαρακτηρισθεί ως «λεόντειος» εφόσον διασφαλίζει το επιχειρηματικό κέρδος ανεξαρτήτως αποτελέσματος και ανεξαρτήτως ορθολογικής ή μη διαχείρισης των λειτουργιών του οργανισμού.
Συνεπώς, σημείωσε, οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ από το 1990 – 2016 πήραν επιχειρηματικό κέρδος € 324.454.000 όχι επειδή πέτυχαν κέρδη αλλά επειδή επιβάρυναν το ελληνικό δημόσιο με μια ζημία € 2.054.000.000 στην αντίστοιχη περίοδο (σσ: μέσω των επιδοτήσεων).

«Όπως προκύπτει από τον παραπάνω πίνακα η ετήσια απόδοση του καταβεβλημένου κεφαλαίου των μετόχων από το 1990 – 2016 κυμαίνεται από 80% - 745%. Η "λεόντειος" αυτή συμφωνία δημιουργεί «αδιανόητες» αποδόσεις με εξασφαλισμένα κέρδη παρά το γεγονός ότι ο οργανισμός εμφάνισε ζημίες 2.054.000.000 ευρώ για την παραπάνω περίοδο», τόνισε ο κ. Σπίρτζης.

Και συνέχισε:

3) Κανονισμός προμηθειών

α) Ο ισχύων κανονισμός λειτουργίας του ΟΑΣΘ εγκρίθηκε στις 04/09/2009 από τα αρμόδια υπουργεία.
Στον κανονισμό λειτουργίας δεν περιλαμβάνεται ο κανονισμός προμηθειών.
Ο κανονισμός προμηθειών έχει συνταχθεί από το διοικητικό συμβούλιο.

β) Άρθρο 4 Κανονισμού Προμηθειών: Προμήθεια υλικών - Εκτέλεση έργων παροχή υπηρεσιών επείγουσας μορφής.

Η προμήθεια, που κατά την κρίση της διοίκησης του ΟΑΣΘ χαρακτηρίζεται ως επείγουσα, γίνεται με απ’ ευθείας ανάθεση και ανεξαρτήτως ποσού.

γ) Οι επιτροπές και των Δημόσιων Διαγωνισμών και των Πρόχειρων Διαγωνισμών αποτελούνται διαχρονικά από τα ίδια πρόσωπα δηλαδή τέσσερις μετόχους και την διευθύντρια οικονομικών υπηρεσιών.

δ) Η προσφιλής τακτική της διοίκησης ήταν να καταρτίζει συμβάσεις προμηθειών διαρκείας δύο ετών με δικαίωμα παράτασης αυτών για ένα ακόμη έτος με τους ίδιους όρους, χωρίς στο ενδιάμεσο να γίνεται καμία έρευνα αγοράς ως προς τους όρους και τιμές των υλικών ή παρεχόμενων υπηρεσιών.

ε) Η σύμβαση καθαρισμού λεωφορείων και σταθμών ετήσιου κόστους 1.000.000 ευρώ περίπου παρατάθηκε πέντε φορές μέχρι 31/08/2017 ενώ η απόφαση της επιτροπής του ΟΑΣΘ ανακήρυξε άλλον ανάδοχο στις 09/03/2017 ο οποίος είχε προσφορά με λιγότερο ετήσιο κόστος 120.000 ευρώ περίπου. 

4) Διαχείριση προσωπικού

Ενώ ανάγκες καθαρισμού αμαξωμάτων και εκδοτηρίων καθώς και υπηρεσίες ελέγχου εισιτηρίων θα μπορούσαν εύκολα να καλυφθούν από το υπάρχον πλεονάζον προσωπικό του οργανισμού, η διοίκηση του ΟΑΣΘ αποφάσισε να  αναθέσει αυτά σε τρίτους με συνέπεια τη σημαντική οικονομική αιμορραγία του οργανισμού κατά 2.000.000 ευρώ περίπου το χρόνο.

5) Ανάλωση καυσίμων

Ο Έλεγχος ως προς τη διαχείριση της ανάλωσης των καυσίμων, ανταλλακτικών και λοιπών αποθεμάτων είναι απολύτως ελλιπής.

Η εξαγωγή της αποθήκης των καυσίμων γίνεται με μια συγκεντρωτική εγγραφή, χωρίς να υπάρχει κανένα αξιόπιστο σύστημα αναλυτικής παρακολούθησης της αναλωθείσας ποσότητας.

Η παρακολούθηση κόστους ανά αυτοκίνητο (κέντρο κόστους) είναι αναγκαία διότι έτσι μόνον εξασφαλίζεται η απόλυτη διαφάνεια της διαχείρισης.

Για τις χρήσεις 1990 – 2016, από την αντιστοίχιση εσόδων – εξόδων προκύπτει σημαντική υπερκάλυψη των εσόδων από τα αντίστοιχα έξοδα.
Συγκεκριμένα, τα έξοδα είναι μεγαλύτερα από τα έσοδα κατά 2,83 φορές κατά μέσον όρο.



voria

Επόμενο Προηγούμενο
 

Μαραθώνιος αγάπης για τα παιδιά με καρκίνο στο Δημοτικό Κολυμβητήριο της Καλαμαριάς

Μαραθώνιος αγάπης για τα παιδιά με καρκίνο στο Δημοτικό Κολυμβητήριο της Καλαμαριάς

13:25 25/4/2025

26/04 - 27/04

Εφημερεύοντα Φαρμακεία την Παρασκευή στην Καλαμαριά

Εφημερεύοντα Φαρμακεία την Παρασκευή στην Καλαμαριά

09:00 25/4/2025

Παρασκευή 25/4

Game of Skate Η «τέχνη» του δρόμου συναντά την «Επίμονη Τέχνη» στο κέντρο της Καλαμαριάς

Game of Skate Η «τέχνη» του δρόμου συναντά την «Επίμονη Τέχνη» στο κέντρο της Καλαμαριάς

20:00 24/4/2025

27/04 - 5:00 μμ - 7:00 μμ

Δεν υπάρχει πιο σιχαμένο είδος ανθρώπου

Δεν υπάρχει πιο σιχαμένο είδος ανθρώπου

19:00 24/4/2025

Δεν υπάρχει

Έβαλα το σίδερο στην πρίζα

Έβαλα το σίδερο στην πρίζα

16:33 24/4/2025

Ασφάλεια

H Καλαμαριά επίκεντρο της ελληνικής ξιφασκίας

H Καλαμαριά επίκεντρο της ελληνικής ξιφασκίας

15:20 24/4/2025

Στο ΔΑΚ το Πανελλήνιο Κύπελλο παίδων, ανδρών και γυναικών από τις 25/04 - 27/04

Η Καλαμαριά βάζει «Καθρέφτες» στην ενδοοικογενειακή βία

Η Καλαμαριά βάζει «Καθρέφτες» στην ενδοοικογενειακή βία

11:15 24/4/2025

Το πολυβραβευμένο έργο στη σκηνή του «Μελίνα Μερκούρη» από 25/04 - 9:00 μμ - 27/04 - 11:00 μμ

Εφημερεύοντα Φαρμακεία την Πέμπτη στην Καλαμαριά

Εφημερεύοντα Φαρμακεία την Πέμπτη στην Καλαμαριά

09:00 24/4/2025

Πέμπτη 24/4

«Μαύρη Σαμπούκα»: Η κωμωδία φαινόμενο ρίχνει αυλαία στη Θεσσαλονίκη

«Μαύρη Σαμπούκα»: Η κωμωδία φαινόμενο ρίχνει αυλαία στη Θεσσαλονίκη

20:00 23/4/2025

Από Παρασκευή 25/4

H Φαίη Ρουμπίνη στο Beerfest

H Φαίη Ρουμπίνη στο Beerfest

17:13 23/4/2025

Σάββατο 26/4

Κλασικά Έπιπλα